Monday, August 17, 2009

H1N1 : Sekolah Cuti Sebahagian.

Sekolah akan diberi cuti sebahagian mulai esok bagi sesi petang, murid T5 dan murid T4.

Esok pagi, semua murid Tingkatan 3 akan diambil suhu badan. Murid yang mempunyai suhu badan yang tinggi akan diasingkan dan akan mengambil peperiksaan secara berasingan. Peperiksaan akan dimulakan setelah selesai suhu badan murid diambil.

Sebenarnya hari ini terdapat murid tingkatan 3 yang tidak sihat, demam & batuk yang hadir ke sekolah untuk menduduki peperiksaan.! Oleh itu, esok semua murid perlu diperiksa suhu badan terlebih dahulu sebelum masuk kelas.

Murid T4 & T5 pula akan berhimpun di dewan untuk diambil kedatangan oleh semua guru tingkatan yang terlibat. Selepas itu taklimat khas akan disampaikan sebelum mereka dibenarkan pulang dan bercuti sehingga 24 Ogos. (Sebenarnya sehingga Jumaat ajelah, kerana selepas itu sudah mula cuti pertengahan semester...) Mereka akan dikuarantinkan di rumah !!!

Guru yang mengajar Ting. 4 & 5 (sahaja) juga akan diberi pelepasan seperti murid T 4 & T5. Dikuarantin di rumah juga...!!! Guru yang mengajar Ting. 3 dan Ting 4 atau yang mengajar T3 dan T5 perlu hadir ke sekolah seperti biasa. Mereka akan diberi 'tugas khas' menjaga murid T3 yang diasingkan di bilik-bilik tertentu untuk menduduki peperiksaan percubaan PMR.

Jadi, semua warga SMKTP perlu jelas, sekolah hanya diberi cuti sebahagian; bukannya tutup terus.!

Itulah maklumat terkini yang diterima daripada PK Hem... harap maklum..../rbj

No comments:

Post a Comment

Followers