Monday, August 10, 2009

Langkah Cegah H1N1 di Sekolah

Tidak ada perhimpunan rasmi di sekolah pagi ini. Ada pekeliling daripada daripada JPNP yang melarang diadakan sebarang perhimpunan untuk mengelakkan penularan virus influenza A H1N1 di sekolah.

Langkah drastik juga perlu diambil oleh pihak sekolah bagi mencegah penularan virus H1N1 dalam kalangan warga SMK Tanah Putih.

Pagi tadi, atas nasihat Jabatan Kesihatan, pihak sekolah telah meminta semua guru tingkatan menyenaraikan nama murid yang tidak hadir pada hari ini disebabkan demam. Nama-nama tersebut akan diserahkan kepada Jabatan Kesihatan Negeri Pahang dengan segera. Didapati ramai juga murid yang tidak hadir ke sekolah pada hari ini.

Selain itu, murid-murid yang didapati tidak sihat, tetapi datang ke sekolah diminta balik dan berehat di rumah. Ibu bapa telah dihubungi / dipanggil untuk membawa anak-anak mereka balik ke rumah. Terdapat ramai juga murid yang tidak datang ke sekolah hari ini kerana demam. Mereka ini dinasihatkan berehat di rumah selama 7 hari.

Guru-guru yang tidak sihat juga dikehendaki mendapatkan rawatan di pusat-pusat kesihatan dan perlu berehat di rumah selama 7 hari.

Cegah Sebelum Parah...! /rbj

No comments:

Post a Comment

Followers