Thursday, August 13, 2009

Cakna Sentiasa


Beberapa peringatan telah disampaikan oleh Pengetua & juga PK (HEM) kepada murid-murid semasa perhimpunan rasmi pagi tadi. Antaranya berkait dengan isu semasa dan disiplin.

1) H1N1 :

a) "Face mask" untuk cegah H1N1 - Murid-murid digalakkan menggunakan topeng muka (face mask) dan pihak sekolah akan bekalkan kepada murid-murid apabila bekalan tersebut sampai ke sekolah. Pihak sekolah akan memberi subsidi dan murid hanya perlu membayar sebanyak RM0.30 untuk satu 'face mask'.

b) Sanitizer - Pihak sekolah akan bekalkan sanitizer kepada setiap kelas sebagai satu langkah untuk mencegah penularan virus inflenza A (H1N1).

2) Disiplin :

a) Murid-murid perlu tukar baju senaman sebaik sahaja selesai waktu PJK atau selewat-lewatnya sebelum rehat. Murid-murid yang engkar akan dikenakan tindakan kerana telah beberapa kali diberi peringatan untuk berbuat demikan oleh pihak sekolah.

b) Murid-murid juga tidak dibenarkan membawa wang yang banyak ke sekolah. Ini adalah untuk mengelakkan daripada berlaku kecurian. Murid yang membawa barang-barang yang berharga ke sekolah dan meninggalkannya di dalam bilik darjah dianggap sebagai cuai dan ini juga merupakan satu kesalahan.



No comments:

Post a Comment

Followers