Monday, November 16, 2009

Minggu Terakhir Persekolahan 2009




Pagi tadi merupakan perhimpunan rasmi terakhir bagi murid-murid sesi pagi 2009. Perhimpunan pada pagi ini hanya melibat murid-murid Ting. 3 & Ting. 5. Murid Tingkatan 4 diberi pelepasan pada hari ini. Semua murid diingatkan tentang perlunya mereka mematuhi peraturan sekolah walaupun hanya tinggal beberapa hari lagi sekolah akan mula bercuti. Perkara ini ditegaskan khusus kepada murid-murid Tingkatan 5 yang akan menduduki SPM agar menjaga imej sekolah.

Pagi tadi juga berlangsung Majlis Restu Ilmu SPM untuk murid-murid Tingkatan 5. Semua guru yang mengajar ting. 5 berada di dewan bersama calon-calon SPM 2009.

Selepas Majlis Restu Ilmu, murid-murid yang bakal menduduki SPM ini mula menyusun kerusi meja di dewan/ bilik peperiksaan dengan pengawasan guru yang telah ditetapkan. Kerja-kerja penyusunan dewan/ bilik peperiksaan ini selesai sebelum pukul 12 tengah hari.

Bagi murid-murid Tingkatan 3 pula, yang berjumlah lebih kurang 120 orang murid menjalani aktiviti bebas di dewan dengan pengawasan guru mata pelajaran. Ada yang bermain permainan dalaman seperti 'UNO', Saidina, Monopoly dan sebagainya. Tidak kurang juga yang membantu guru membersihkan dewan serta melakukan kerja-kerja lain atas arahan guru. Murid Ting 3 diberi pelepasan pada hari Selasa, Rabu dan Jumaat. Mereka akan datang pada hari Khamis ini yang merupakan hari terakhir mereka bagi sesi 2009.

Esok murid Tingkatan 5 diberi pelepasan sebelum menduduki SPM pada hari Rabu ini bersamaan 18 NOVEMBER 2009. Murid Ting 4 akan hadir ke sekolah esok, Rabu dan Jumaat.

Esok 17 November 2009, merupakan Hari Pelaporan Akademik bagi murid Ting. 1, 2 & 4.

Minggu-minggu terakhir yang penuh dengan aktiviti..../rbj

No comments:

Post a Comment

Followers